Правила внутрішнього розпорядку
ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальними зборами
трудового колективу
Сокільчанського ліцею
Протокол № 3 від 26.10.2023р.
ПРАВИЛА
ВНУТРІШНЬОГО ТРУДОВОГО РОЗПОРЯДКУ
ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ
СОКІЛЬЧАНСЬКОГО ЛІЦЕЮ
ПОПІЛЬНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
1. Загальні положення
1.1. Відповідно до Конституції України громадяни України мають право на працю, тобто на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її кількості та якості і не нижче встановленого державою мінімального розміру, включаючи право на вибір професії, роду занять і роботи відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти та з урахуванням суспільних потреб.
1.2. В Сокільчанському ліцеї Попільнянської селищної ради (далі – заклад освіти) трудова дисципліна ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні працівниками своїх трудових обов’язків і є необхідною умовою організації ефективної праці і навчального процесу.
1.3. Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного та громадського впливу.
1.4. Ці Правила внутрішнього трудового розпорядку поширюються на всіх працівників закладу освіти.
1.5. Метою цих Правил є визначення обов’язків педагогічних та інших працівників закладу освіти, передбачених нормами чинного законодавства, які встановлюють внутрішній розпорядок і регулюють трудові правовідносини в закладі.
1.6. Внутрішні організаційні процеси в закладі освіти, дотримання порядку в ньому регламентуються поняттям режиму роботи, що встановлюється спеціальним наказом керівника закладу на 01 вересня кожного навчального року, який приймає рішення, виходячи з діючих нормативів та інструктивних вимог, з урахуванням змісту навчального плану закладу освіти на рік, фактичного ресурсного забезпечення закладу освіти на початок навчального року.
1.7. Режим роботи закладу протягом навчального року може бути змінений за наявності об’єктивних на то причин та обставин, про що видається спеціальний наказ керівника.
1.8. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього трудового розпорядку, розв’язує керівник закладу (директор), в межах наданих йому повноважень, а у випадках, передбачених діючим законодавством і Правилами внутрішнього трудового розпорядку, спільно або за погодженням з уповноваженим органом або представниками трудового колективу закладу освіти.
2. Порядок прийняття і звільнення працівників
2.1. Громадяни України вільно обирають види діяльності, не заборонені законодавством, а також професію, місце роботи, відповідно до своїх здібностей. Працівники закладу освіти приймаються на роботу за трудовими договорами, контрактами або на конкурсній основі, відповідно до чинного законодавства, за умови наявності вакантних посад, встановлених штатним розписом закладу освіти.
2.2. При прийнятті на роботу керівник закладу зобов’язаний зажадати від особи, що працевлаштовується: подання трудової книжки, оформленої у встановленому порядку, довідку про присвоєння ідентифікаційного коду, видану підрозділами Державної фіскальної служби, автобіографію, пред’явлення паспорта, диплома або іншого документа про освіту чи професійну підготовку, атестаційного листа, у разі попередньої атестації. Військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Управління державної охорони України, інших військових формувань, створених, відповідно до законодавства України, та військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил колишнього Союзу РСР, пред'являють військовий квиток; особи, які влаштовуються на роботу, що вимагає спеціальних знань, зобов’язані подати відповідні документи про освіту чи професійну підготовку (диплом, атестат, посвідчення), копії яких завіряються керівником закладу і залишаються в особовій справі працівника. Особи, які приймаються на роботу в заклад освіти зобов’язані подати медичну книжку з пройденим медичним оглядом і висновком про відсутність протипоказань для роботи в закладі освіти. При укладенні трудового договору, контракту забороняється вимагати від осіб, які приймаються на роботу, їх партійну та національну приналежність, походження, та документи, подання яких не передбачено законодавством.
2.3. Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно до вимог Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Кодексу законів про працю.
2.4. Працівники закладу освіти можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
2.5. Прийняття на роботу оформлюється наказом керівника закладу (в тому числі за направленням управлінням освіти і науки Бердичівської міської ради), який оголошується працівнику під підпис.
2.6. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, ведуться трудові книжки.
На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуться за основним місцем роботи. На осіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудова книжка ведеться за умови, якщо ця робота є основною.
Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням працівника за місцем основної роботи.
Ведення трудових книжок здійснюється згідно з чинним законодавством. Трудові книжки працівників можуть зберігатися як документи суворої звітності в закладі.
Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника закладу.
2.7. Приймаючи працівника або переводячи його в установленому порядку на іншу роботу, керівник закладу зобов'язаний:
а) роз’яснити працівникові його права і обов'язки та істотні умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах, відповідно до чинного законодавства і колективного договору;
б) ознайомити працівника з Правилами внутрішнього трудового розпорядку та Колективним договором, посадовою інструкцією і інструкцією з охорони праці;
в) визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
г) провести вступний, первинний і поточні інструктажі з працівником з правил техніки безпеки, виробничої санітарної гігієни праці та дотримання протипожежних заходів.
2.8. Припинення трудового договору (контракту) може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством та умовами, передбаченими в договорі (контракті).
2.9. Розірвання трудового договору (контракту) з ініціативи керівника закладу допускається у випадках, передбачених чинним законодавством та умовами договору (контракту).
Звільнення педагогічних працівників у зв’язку зі зміною істотних умов праці може здійснюватись протягом року, але не раніше ніж за два місяці з моменту попередження працівника про зміну істотних умов праці.
Звільнення педагогічних працівників за результатами атестації, а також у випадках ліквідації, перепрофілювання, реорганізації, скорочення чисельності або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним законодавством.
2.10. Припинення трудового договору оформляється наказом керівника закладу.
2.11. Керівник закладу зобов’язаний в день звільнення в трудову книжку працівника внести відповідний запис і провести з ним розрахунок у відповідності з чинним законодавством. Записи про причини звільнення у трудовій книжці здійснюються у відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт, статтю закону, днем звільнення вважається останній день роботи.
- Основні права та обов’язки працівників.
- Педагогічні працівники мають право на:
захист професійної честі, гідності;
вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;
індивідуальну педагогічну діяльність;
участь у громадському самоврядуванні;
користування подовженою оплачуваною відпусткою;
пільгове забезпечення житлом у порядку, встановленому законодавством;
підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку.
-
- Працівники закладу освіти зобов’язані:
а) працювати сумлінно, дотримуватись затвердженого режиму роботи, вимоги Статуту закладу освіти і Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій, інструкцій з охорони праці, трудової дисципліни — основи порядку в закладі освіти: вчасно приходити на роботу, дотримуватись встановленої тривалості робочого часу, максимально використовувати його для творчого й ефективного виконання покладених посадових обов’язків;
б) виконувати вимоги з охорони праці, правил техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями;
в) берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники, виховувати в здобувачів освіти бережливе ставлення до майна закладу освіти;
г) в установлені строки проходити медичний огляд у відповідності з чинним законодавством;
д) утримуватися від дій, що заважають іншим працівникам виконувати свої посадові обов’язки;
е) своєчасно і точно виконувати накази і розпорядження адміністрації закладу освіти;
є) суворо дотримуватись виконавської дисципліни;
ж) бути завжди уважними до дітей, ввічливими з батьками учнів і членами колективу;
з) тримати свої робочі місця в чистоті й порядку, дотримуватись встановлених норм зберігання матеріальних цінностей і документів;
и) економно витрачати методичні, навчальні матеріали, паливо й електроенергію;
і) під час канікул працівники з числа технічного і обслуговуючого персоналу залучаються до виконання господарських робіт, які не вимагають спеціальних знань та вмінь (дрібний ремонт, праця на території закладу, фарбування, прання, догляд за земельною ділянкою, тощо);
ї) працівникам з числа технічного і обслуговуючого персоналу категорично заборонено здійснювати педагогічний і виховний вплив на учнів у випадку порушення ними дисципліни або за інших обставин, що не загрожують життю і здоров'ю дітей.
3.3. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
а) забезпечувати умови для засвоєння здобувачами освіти навчальних, освітніх програм на рівні Державного стандарту освіти, сприяти розвиткові здібностей учнів;
б) настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших моральних якостей;
в) виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країни походження, державного і соціального устрою, цивілізації, відмінних від власних, дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
г) готувати учнів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
д) додержувати педагогічної етики та педагогічного такту по відношенню до учнів, батьків та колег по роботі, поважати гідність учня;
е) захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок;
є) постійно підвищувати кваліфікацію професійний рівень, педагогічну майстерність і загальну культуру, розвивати ділові якості;
ж) бути прикладом гідної поведінки та високих моральних якостей як на робочому місці, так і в побуті й громадських місцях;
з) негайно повідомляти адміністрацію про всі випадки травматизму учнів;
и) приходити на роботу за 15 хвилин до початку свого першого уроку, черговому педпрацівникові за 15 хвилин до початку чергування, а після його закінчення – покидати місце чергування за умови передачі його іншому педагогічному працівникові, в кінці робочого дня – через 15 хвилин після завершення останнього уроку;
і) проводити уроки в діловій, охайній формі одягу, відповідно до діючих етичних норм, уроки фізкультури — в спортивній формі одягу, уроки трудового навчання та практичні і лабораторні роботи з хімії і фізики в разі потреби — в спеціальній формі одягу;
ї) бути присутнім на нарадах, педрадах тощо, що проводяться адміністрацією закладу освіти. Дата, година і місце їх проведення доводяться до відома педагогічному колективу через оголошення на дошці оперативної інформації;
й) супроводжувати дітей 1-4 класів до їдальні та перебувати там з ними, забезпечуючи при цьому порядок і дисципліну учнів;
к) по факту приходу на роботу, знайомитись з усіма оголошеннями, об’явами, наказами; у канікулярний час або в робочі дні під час призупинення освітнього процесу – робити відмітку в Книзі обліку виходу на роботу педагогічних працівників під час канікул, під час призупинення освітнього процесу. У разі відсутності підпису працівника по закінченні робочого дня в Книзі обліку виходу на роботу педагогічних працівників під час канікул, під час призупинення освітнього процесу він вважається таким, що не вийшов на роботу, за винятком випадків, коли педагогічний працівник робочий день відпрацював в іншому місці за розпорядженням (наказом) керівника закладу освіти;
л) про причини відсутності на робочому місці чи запізнення подавати письмові пояснення керівнику закладу освіти для подальшого розгляду і реагування;
м) приносить і виносить класний журнал сам, не передаючи його учням і не залишаючи у класі;
н) у день проведення уроку записати в класному журналі зміст даного уроку і домашнє завдання учням;
о) на вимогу керівника закладу освіти або його заступників з навчально-виховної роботи, вийти на заміну уроків відсутнього колеги;
п) у разі відсутності можливості з’явитись на свої уроки з поважної причини, зобов’язаний заздалегідь попередити про це керівника закладу освіти або його заступника з навчальновиховної роботи;
р) педагогічні працівники несуть повну відповідальність за життя і здоров’я дітей під час проведення уроків (занять), позакласних і позашкільних заходів, які організовані закладом освіти, а також під час чергування, в межах визначеної для чергування території закладу освіти.
3.4. Наказом керівника закладу на педпрацівників може бути покладено: класне керівництво, завідування навчальними кабінетами, навчально-дослідними ділянками, навчальними майстернями, організацію суспільно-корисної праці, чергування по закладу, виконання обов’язків вихователя гімназійного табору відпочинку, керівника екскурсійної подорожі, тощо.
3.5. Категорично забороняється:
а) відпускати учнів під час уроку без належних на те причин і виставляти учнів за межі класу за порушення правил поведінки або в інших випадках. Відпускати учнів із занять мають право тільки адміністрація та класний керівник на підставі заяви батьків на ім’я керівника закладу освіти.
б) проводити заміну уроків по домовленості між педпрацівниками без дозволу і погодження адміністрації.
в) залишати робочий кабінет під час навчального заняття для розв’язання особистої проблеми без забезпечення організованої черговим адміністратором тимчасової заміни, залишати закріплений об’єкт чергування по закладу освіти достроково;
г) порушувати режим роботи закладу, скорегований затвердженим розкладом занять та графіком чергування;
д) в осінньо-зимовий період дозволяти присутність учнів на уроці у верхньому одязі або перебування верхнього одягу в навчальному кабінеті та без змінного взуття (на уроках фізкультури), що є порушенням санітарно-гігієнічним вимог до освітнього процесу, норм охорони праці і безпеки життєдіяльності.
3.6. Класний керівник зобов'язаний:
а) проводити в тісному співробітництві з іншими педпрацівниками та органами самоврядування класу і закладу освіти виховну роботу з учнями класу в якому призначений керівником;
б) забезпечувати єдність педагогічних вимог до учнів з боку гімназії та сім’ї;
в) підтримувати постійний зв’язок з батьками, вихователями груп подовженого дня, громадськими організаціями, підприємствами і установами, де працюють батьки;
г) організовувати, в разі необхідності, своєчасну соціальну, психологічну, педагогічну допомогу здобувачам освіти;
д) вести належним чином документацію класу;
е) стежити за станом ведення щоденників учнями, з періодичною їх перевіркою (не менше одного разу на тиждень);
є) надавати адміністрації закладу освіти відомості про успішність, відвідування і поведінку учнів класу;
ж) організовувати і проводити заходи, які сприяють зміцненню здоров’я учнів;
з) організовувати суспільно-корисну працю учнів, що не суперечить вимогам Статуту закладу освіти;
и) виконувати обов’язки відповідального чергового згідно встановленого графіка;
і) організовувати чергування учнів класу по закладу освіти, з ознайомленням з правами і обов’язками чергового, проведенням відповідних інструктажів.
ї) домагатись дотримання учнями класу вимог Статуту закладу, Правил поведінки учнів;
к) щоденно забезпечувати через чергових учнів чистоту в класних кімнатах протягом дня та їх остаточне прибирання після закінчення уроків в закріпленому приміщенні, відповідно до вікових санітарно-гігієнічних вимог, вимог Статуту закладу освіти;
л) проводити роботу по згуртуванню, вихованню класного учнівського колективу шляхом організації проведення різноманітної урочної і позаурочної спільної діяльності учнів.
3.7. Детальне коло обов’язків (робіт), що їх виконує кожний працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається кваліфікаційними характеристиками професій і посад, що наявні з закладі освіти, посадовими інструкціями, інструкціями з охорони праці, положеннями, затвердженими в установленому порядку, цими Правилами внутрішнього трудового розпорядку та умовами трудового договору (контракту), де ці обов’язки конкретизуються.
4. Основні обов’язки керівника закладу освіти
4.1. Керівник закладу зобов’язаний:
а) забезпечити в закладі необхідні організаційні та економічні умови для проведення освітнього процесу на рівні державних стандартів якості освіти, для ефективної роботи педагогічних та інших працівників закладу освіти, відповідно до їхньої спеціальності чи кваліфікації;
б) визначити педагогічним працівникам робочі місця, своєчасно доводити до відома розклад занять, забезпечувати їх необхідними засобами роботи;
в) удосконалювати освітній процес, впроваджувати в практику кращий досвід роботи, пропозиції педагогічних та інших працівників, спрямовані на поліпшення роботи закладу;
г) організовувати атестацію педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації;
д) укладати і розкривати трудові договори (контракти) з педагогічними працівниками, відповідно до чинного законодавства;
е) доводити до відома педагогічних працівників наприкінці навчального року (до надання відпустки) педагогічне навантаження в наступному навчальному році;
є) надавити бухгалтерії необхідний обсяг документів для нарахування заробітної плати педагогічним та іншим працівникам у встановлені строки;
ж) надавати відпустки всім працівникам закладу освіти, відповідно до графіка відпусток;
з) забезпечити умови техніки безпеки, виробничої санітарії, належне технічне обладнання всіх робочих місць, створювати здорові та безпечні умови праці, необхідні для виконання працівниками трудових обов'язків;
и) дотримуватись чинного законодавства, активно використовувати засоби щодо вдосконалення управління, зміцнення трудової дисципліни працівників закладу освіти;
і) дотримуватись умов колективного договору, належним чином реагувати на професійні і соціальні потреби працівників закладу освіти та учнів (в межах посадових обов’язків, визначених Статутом закладу освіти і посадовою інструкцією керівника закладу загальної середньої освіти), забезпечувати надання їм установлених пільг;
ї) організовувати харчування учнів закладу освіти, відповідно до чинного законодавства;
к) своєчасно подавати центральним органам державної виконавчої влади встановлену статистичну звітність, а також інші необхідні відомості про роботу і стан закладу освіти;
л) забезпечувати належне утримання приміщення, опалення, освітлення, вентиляції, обладнання, створювати належні умови для зберігання верхнього одягу працівників та учнів закладу.
4.2. У разі відсутності керівника закладу освіти його обов’язки виконує заступник з навчальновиховної роботи. У разі відсутності адміністрації закладу освіти (керівник і його заступники) обов’язки виконує старший черговий вчитель. При відсутності педагога або іншого працівника закладу освіти керівник або його заступники зобов'язані терміново вжити заходів щодо його заміни іншим педагогічним працівником.
4.3. Керівник закладу освіти може делегувати свої повноваження своїм заступникам і іншим працівникам закладу, в межах необхідних для належного виконання посадових обов’язків.
4.4. Керівник закладу освіти і його заступники з навчально-виховної роботи мають право на педагогічну діяльність у закладі освіти, а також в інших закладах, за фахом, у межах навантаження, не забороненого законодавством.
4.5. Керівник закладу освіти і його заступники з навчально-виховної роботи згідно з планом або позапланово можуть відвідувати навчальне заняття (урок) (виховний захід), що проводить педагогічний працівник, без оголошення йому мети відвідування і отримання особистої згоди для виконання контролюючої функції.
5. Робочий час і його використання
5.1. Для працівників закладу освіти встановлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п’ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається Правилами внутрішнього розпорядку, розкладом уроків або графіками змінності, які затверджує керівник закладу за погодженням з представником або уповноваженим органом трудового колективу з додержанням тривалості робочого тижня.
5.2. В межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти здійснюють всі види навчальної, організаційної, методичної роботи, відповідно до посади, річного плану роботи закладу освіти, навчального плану.
5.3. Робочий час педагогічних працівників визначається навчальним розкладом і посадовими обов’язками, покладеними на них Статутом закладу освіти і Правилами внутрішнього розпорядку. Робочий час вчителя розпочинається за 15 хвилин до початку уроку і разом з уроком становить одну астрономічну годину.
5.4. Розклад уроків складається заступником керівника закладу освіти з навчально-виховної роботи і затверджується керівником закладу освіти за погодженням з представниками або виборним органом трудового колективу.
5.5. Тривалість робочого дня працівників в обов’язки яких не входить проведення уроків і інших видів діяльності, що регламентуються розкладом уроків, визначається графіком, який затверджений керівником закладу освіти за погодженням з представниками або виборним органом трудового колективу.
5.6. Тривалість робочого дня обслуговуючого і технічного персоналу визначається графіком змінності, який складає завгосп і затверджує керівник закладу освіти за погодженням з представниками або виборним органом трудового колективу.
5.7. При відсутності педпрацівника або іншого працівника керівник закладу освіти зобов’язаний терміново вжити заходів щодо його заміни іншим педагогом чи працівником.
5.8. Понаднормова робота та робота у вихідні та святкові дні не допускається, крім випадків, передбачених чинним законодавством і Статутом закладу освіти. Залучаються до роботи у вихідні дні лише сторожі робота яких в цей час зараховується в місячну норму тривалості робочого часу, а вихідні передбачаються графіком роботи.
5.9. У святкові дні робота сторожа компенсується відповідно до чинного законодавства.
5.10. Усі педагогічні працівники залучаються до чергування по школі. Графік чергування складається на навчальний семестр заступником керівника закладу з навчально-виховної роботи і затверджується керівником закладу освіти за погодженням з представниками або уповноваженим органом трудового колективу.
5.11. Під час канікул, що не збігаються з черговою відпусткою, педагогічні працівники залучаються до педагогічної, методичної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул.
5.12. Графік надання щорічних чергових відпусток погоджується з уповноваженим представником або виборним органом трудового колективу і складається на кожний календарний рік.
Надання відпусток оформлюється наказом по закладу освіти. Поділ відпустки на частини допускається на прохання працівника, відповідно до чинного законодавства. Перенесення відпустки на інший строк допускається в порядку, встановленому чинним законодавством.
5.13. Педагогічним та іншим працівникам закладу освіти забороняється:
а) змінювати на власний розсуд розклад уроків (занять) і графіки роботи;
б) відміняти, продовжувати або скорочувати тривалість уроків (занять) і перерв між ними;
з) передоручати виконання трудових обов’язків іншим особам;
г) палити в приміщенні і на території закладу;
д) відволікати учнів від навчальних занять для виконання громадських доручень, участі в спортивних та інших заходах, не пов’язаних з процесом навчання.
5.14. Сторонні особи можуть бути присутніми під час уроку в класі лише з дозволу керівника закладу освіти або його заступника з навчально-виховної роботи.
5.15. Заходити до класу (кабінету) після початку уроку (заняття) дозволяється у виняткових випадках тільки керівнику закладу освіти та його заступнику з навчально-виховної роботи.
5.16. Забороняється в робочий час:
а) відволікати педагогічних працівників від їх безпосередніх обов'язків для участі в різних господарських роботах, заходах, не пов’язаних з освітнім процесом;
б) відволікання працівників закладу освіти від виконання професійних обов'язків, а також учнів, за рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов'язаних з процесом навчання, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.
5.17. Керівнику закладу освіти, його заступникам і секретарю встановлюється ненормований робочий день. Розмір праці осіб, що займають керівні посади у закладі освіти, визначається не тільки тривалістю робочого часу, а й колом обов`язків та обсягом виконаних робіт.
5.18. Педпрацівники, які проводять останні уроки, супроводжують учнів до гардеробу та забезпечують порядок під час виходу учнів з закладу освіти та подвір’я в зимовий період.
5.19. Вважати обов’язковою реєстрацію в книзі відпрацювання робочого часу фактичного початку й закінчення роботи всіх педпрацівників школи під час канікул.
5.20. У разі виконання педпрацівником встановленого педагогічного навантаження 18 годин тривалістю менше п’яти робочих днів, в інші дні тижня, в яких за розкладом занять у педпрацівника не передбачено уроків, вихідними днями для нього не вважаються. Протягом цього часу педагогічний працівник може бути залучений до іншої організаційно-педагогічної, методичної діяльності. У ці дні педагогічному працівнику може надаватися час для заняття самоосвітою, підвищенням кваліфікації, методичною роботою
5.21. У робочий час вчителя також входять підготовка до уроків, класне керівництво, перевірка зошитів, індивідуальна позакласна робота за дітьми, робота з батьками тощо.
5.22. У разі призупинення роботи закладу освіти, спричинене відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (епідемії, карантин, буревій, капітальний ремонт, пожежа, повінь, громадянські дії у вигляді загальної суспільної непокори, тощо), переходом на віддалену (дистанційну) форму роботи питання необхідності присутності або відсутності на робочому місці працівників у разі простою вирішується в конкретному випадку керівником закладу освіти.
6. Заохочення за успіхи в роботі
6.1. За зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство в праці, за досягнення високих результатів у навчанні й вихованні працівники закладу освіти можуть отримати такі заохочення:
а) представлення до нагородження державними нагородами;
б) представлення до присвоєння почесних звань;
в) представлення до відзначення державними преміями, значками, грамотами та іншими видами морального і матеріального заохочення;
г) оголошення подяки;
д) зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення.
6.2. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов’язки, надаються в першу чергу переваги і соціальні пільги в межах повноважень і за рахунок коштів закладу освіти. Таким працівникам надається також перевага при подальшому просуванні по роботі.
6.3. Заохочення оголошується в наказі (розпорядженні) керівника закладу освіти, доводяться до відома всього колективу закладу освіти і заносяться до трудової книжки працівника.
7. Стягнення за порушення трудової дисципліни
7.1. За порушення трудової або виконавчої дисципліни до працівника може бути застосовано один з таких видів стягнення:
а) догана;
б) звільнення з роботи.
7.2. Дисциплінарні стягнення застосовуються керівником закладу освіти за результатами роботи і висновків комісії з проведення службового розслідування, щодо виявленого дисциплінарного порушення.
7.2. Працівники, обрані до складу представницьких виборних органів трудового колективу і не звільнені від виконання посадових обов’язків, не можуть бути піддані дисциплінарному стягненню без попередньої згоди органу, членами якого вони є.
7.3. До застосування дисциплінарного стягнення керівник закладу повинен провести службове розслідування, відповідно до вимог чинного законодавства.
7.4. Дисциплінарні стягнення застосовуються безпосередньо після виявлення дисциплінарного порушення, але не пізніше одного місяця від дня його виявлення, не рахуючи часу хвороби працівника або перебування його у відпустці. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.
7.5. За кожне порушення трудової дисципліни накладається тільки одне дисциплінарне стягнення.
7.6. Дисциплінарне стягнення оголошується в наказі і повідомляється працівникові під підпис. У разі відмови працівника ставити підпис під змістом оголошеного дисциплінарного стягнення члени комісії з проведення службового розслідування своїми підписами у наказі про застосування дисциплінарного стягнення засвідчують факт ознайомлення або не ознайомлення працівника зі змістом наказу про застосування дисциплінарного стягнення і факт відмови його підпису.
7.7. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.
7.8. Якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення може бути знято до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.
7.9. Керівник закладу освіти має право замість накладання дисциплінарного стягнення передати питання про порушення трудової дисципліни на розгляд трудового колективу або його уповноваженого органу.
Директор закладу освіти Наталія СІВОЗДРАВ
Голова трудового колективу Валентина Колісніченко